No hay productos en la cesta.
Fruites vermelles procedents d’una selecció de parcel·les de pinot noir de la finca Sumarroca (Sant Sadurní d’Anoia)
La finca Sumarroca destaca per un terreny pobre, calcari i amb presència de graves. La influència del mar es veu disminuïda per l’efecte del massís del Garraf, que asseca les marinades, i la serralada prelitoral, que redueix l’excés de vent sec procedent de l’interior del país. Aquestes condicions donen uns vins base molt elegants, amb un afruitament equilibrat i molt frescos.
L’anyada 2012 es va caracteritzar per un hivern amb temperatures molt suaus i pluviometria escassa. De fet, no va ploure des de novembre fins just abans de la brotada. Tot i l'hivern suau, la brotada es va endarrerir alguns dies, ja que l’inici de primavera va ser una mica més fresc del que és habitual, amb algunes pluges que van garantir el creixement adequat de la planta. A partir de mitjan primavera, les temperatures van pujar i les pluges van disminuir acusadament. Tot i així, les petites plogudes de 25-35 litres al maig, juny, juliol i agost, juntament amb unes humitats relativament baixes, van fer que la maduració i la sanitat fossin adequades. Pel que fa a dates, tan el verol com la maduració es van normalitzar.
Color rosat de capa mitjana. Cava d’elevada intensitat amb notes elegants de fruita vermella de maduixes combinades amb notes florals. En boca és afruitat i untuós, amb un final delicat.
Maceració en premsa a baixa temperatura per extreure al màxim el color i la personalitat del raïm. Desfangament estàtic de 24 hores i fermentació en tancs d’acer inoxidable a 16 ºC. Criança en rima al voltant de 14 mesos.
Alcohol: 12,50% vol.
Azúcar residual: 8,9 g/l
Acidez total: 3,75 g/l
pH: 3,03
Marca | Sumarroca |
---|---|
Localidad | Subirats |
Variedad de la uva | Pinot Noir |
D.O. | Cava |
Ecológico | No |
Biodinámico | No |
Volumen | 75 cl |
Guía Peñín | 88 |
Añada | 2013 |
Crianza | Cava |
Meses de crianza | Mínimo de 14 meses |